Un dermatolog....mai altfel...

30 aprilie

Sunt tare suparata si am zis sa va povestesc si voua. De alaltaieri au inceput sa imi apara asa, putin cate putin, niste chestii suspecte pe fata si gat. E deja a treia oara cand mi se intampla asta in ultima luna si jumatate. Imi apar peste noapte si peste doua zile dispar. La inceput am crezut ca este vorba de o alergie. Tocmai ce incepusem sa folosesc Eucerin si, in plus, faceam si o exfoliere a fetei cu acid glycoic. Mi s-a parut ciudat cand au inceput sa imi apara si pe gat, dar cum ma mai dau cu crema sau cu serumul cu vitamina C de la Mario Badescu, m-am gandit ca poate fi si de la asta.

M-am panicat la inceput, m-am lasat de folosit creme pana mi-a trecut si apoi am inceput sa le reintroduc una cate una, ca sa aflu cauza. N-am avut niciun rezultat. Ba penultima oara cand mi-au aparut minunile astea, toata ziua de sambata n-am avut nimic, m-am culcat dupa-amiza o ora, iar cand m-am trezit eram plina pe fata si gat.  Aratau ca un fel de acnee/bubite marunte. Am banuit lenjeria de pat care avea niste broderii. Am aruncat-o convinsa ca asta e cauza. Luni aveam deja fata curata din nou.

De data asta insa, cand m-am trezit dimineata plina iar, am sunat imediat la Medlife la dermatolog. Am optat pentru aceasta varianta deoarece am un card la ei pe baza unui abonament lunar platit si, implicit, consultatia gratuita. Am plecat de la serviciu si m-am dus fuguta cu mare emotie. Deja incepusem sa am tot felul de ganduri si incepusem sa ma sperii. Panica si paranoia, ca sa rezum un pic starea mea din aceasta dupa-amiaza :))

Am ajuns acolo, am intrat. I-am explicat doctorei despre ce este vorba si in plus i-am zis ca sunt data cu fond de ten (BB cream de fapt, dar nu m-am complicat cu explicatiile), pentru ca am fost si pe la serviciu si nu aveam cum sa ma prezint in lume asa. Prima intrebare pe care mi-a pus-o si care sincer aproape m-a lasat fara cuvinte, a fost daca am cu ce sa curat fondul de ten de pe fata. Cred ca m-am uitat cu o privire mare si goala la ea, iar apoi i-am zis ca nu, evident ca nu am. Nu stiu cum vi se pare voua, insa mie mi s-a parut absurd sa ma intrebe daca am cu ce sa ma demachiez, din moment ce era evident ca am la mine o gentuta. Mi se pare de la sine inteles ca nu umblu cu demachiantul dupa mine. In plus, vorbim despre o clinica particulara de unde, eu personal, am ceva pretentii. Intr-un final mi-a adus un demachiant. Ma intreb de ce nu mi l-a oferit de la inceput, mi s-ar fi parut un gest normal, in conditiile date.

Ok, trecem peste asta. Am continuat cu povestitul. I-am explicat ca eu nu am un ten sensibil deloc ba chiar din contra. Cred ca pot sa imi pun si grasime pe fata si nu pateste nimic (asta asa, ca fapt divers). De asemenea, nici acnee nu am, decat  cate un cos rebel, dar nici pe departe unul langa altul cum apare acum. Vreau sa va spun ca pe drum incepusem sa am ganduri absurde ca poate mi-a aparut acnee cronica.
Dupa toate acestea, medicul m-a intrebat ce produse de fata folosesc. I-am spus ca pentru zi si noapte Eucerin, impreuna cu serumul de la MB, seara. A strambat usor din nas si mi-a spus ca mda, dintre acestea Eucerin poate fi dermatocosmetic. Urmeaza al doilea moment de privire goala din partea mea. Insa m-am redresat repede si am intrebat-o de ce Eucerin nu e dermatocosmetic, ca doar ei asa se prezinta. A stat si s-a gandit un pic si intr-un final a recunoscut asa, cu regret ca da, e dermatocosmetic, dar ca ar trebui sa folosesc ceva pentru ten sensibil de la La Roche-Posay, cum ar fi Tolerian. Apoi mi-a mai explicat ca ar trebui sa folosesc NUMAI produse dermatocosmetice, inclusiv fond de ten etc. Eu, cooperanta, o intreb daca pe perioada cu iritatia? La care imi spune senina ca nu, mereu. Al treilea moment de privire goala. Mi se pare absurd sa imi zica ca TREBUIE sa folosesc NUMAI produse de acest gen, in conditiile in care eu nu am probleme cu tenul in general. Sicer, m-am enervat pentru ca a sunat fix ca o poezie invatata, de genul aceleia in care un medic e recompensat sa recomande o anumita marca.... Si tonul a fost de asa natura, ca si cum nu ma ascultase pana acum.

Intr-un final apoteotic,  diagnosticul pus a fost Miliaria Rubra, care este o iritatie a pielii cauzate de transpiratie. Am rugat-o sa imi explice mai exact de ce am facut asa ceva, care-s cauzele. Ok, am inteles ca apare atunci cand e cald, dar de ce acum si nu saptamana trecuta sau anii trecuti. Nu a stiut sa imi spuna, continua sa repete ca e Miliaria Rubra si atat. Ca si tratament am primit Fucidin, care ar trebui aplicat local. I-am spus zambind ca pentru mine asta ar cam insemna toata fata, din moment ce am aceste bubite peste tot. Ei si aici urmeaza al nu stiu catelea moment de sideratie (le-am uitat numarul). Imi zice ca nu, pe frunte, ca doar ce am pe obraz e acnee. I-am explicat ca eu nu am un ten acneic, ca doar ocazional mai am cosuri si ca ce am pe obraji mi-au aparut peste noapte. Am intrebat-o panicata daca e posibil sa fie acnee aparuta peste noapte(deja parca fabulatiile gandite pe drum incepeau sa prinda viata). Cred ca si-a dat seama ca a zis prostii pentru ca s-a mai uitat o data la fata (a aprins si lumina de data asta :)) si mi-a zis ca mda, par sa fie tot Miliaria Rubra si pe obraji, iar apoi a adaugat defensiv ca eu oricum am ten acneic pentru ca am puncte negre pe nas! Asta ca sa acopere lipsa de atentie de mai devreme, va dati seama. Pauza...totala... 

Acum sincer, nici nu stiu ce sa fac. Fucidin o sa iau, evident. Dar nu stiu daca sa investesc intr-o noua crema pentru ten ultra sensibil, ca sa ma dau 10 zile cu ea, cat tine tratamentul. Eu imi cunosc tenul, care este unul uscat. Deci am nevoie de o crema de hidratare destul de buna, asa cum am folosit si pana acum, fara nicio problema. Ce m-a dezamagit pe mine a fost modul in care doctora a tratat toata situatia. Parca vorbeam cu peretii si ea isi spunea poezia cu La Roche-Posay si cu caldura.... Am zis ca daca imi apare si a patra oara sau daca nu trece acum, o sa ma duc la dermatologul meu de alunite. Imi pare un medic foarte bun si cred ca merita sa investesc 50-100 de lei intr-o consultatie, dar sa plec de acolo lamurita...

Acum ca m-am descarcat, cred ca ma duc la farmacie sa cumpar Fucidin :) Va multumesc ca m-ati ascultat, mi-a facut bine la suflet. Va pup!

You Might Also Like

0 comentarii