din Milano: una, alta...

23 aprilie


Pentru ca nu am energia necesara sa fac un review si nici inspiratia pentru a scrie o postare documentata despre oras, m-am gandit sa va spun cateva random facts despre viata din Milano, exact asa cum mi-au venit in minte. Vorbim despre impresiile mele, deci nu generalizez:

- astazi am stat o ora jumatate la banca pentru a-mi deschide un cont de debit. Asta pentru ca a trebuit sa astept o ora ca sa discut cu singura persoana care stia engleza, directorul filialei :) Si nu, nu era un amarat de birou, ci ditamai sediul.

- italienii beau multa, multa cafea. Cafeaua lor e mica si concentrata. Daca comanzi Cafe Americano inseamna ca esti turist.

- soferii nu prea au respect pentru trecerea de pietoni, deci trebuie sa fii foarte atent cand traversezi si nu trebuie sa iti incerci norocul cand vezi ca vine o masina. Totusi, am observat ca se travereseaza foarte des ilegal si de multe ori masinile se opresc ca sa te lase sa treci, fara sa fie vreo suparare.

- metroul nostru este mult mai frumos decat al lor.

- pauza lor de masa este de o ora, insa de multe ori o depasesc. Ei spun ca fac asta pentru ca oricum muncesc foarte mult si stau peste program, asa ca se relaxeaza in pauza. Acum nu stiu daca stau peste program pentru ca fac o pauza asa de lunga sau fac o pauza asa de lunga pentru ca stau peste program :)

- in biroul meu nu exista dozatoare de apa. Daca vrei apa plata, trebuie sa iti cumperi. In schimb exista aparat de cafea gratis.

- chiriile sunt enorme. Pentru un apartament de trei camere, platesti minim 1000 de euro (si categoric nu intr-o zona centrala, ci mai pe la periferie).

- toti sunt surprinsi pentru ca inteleg italiana (desi nu pot sa o vorbesc). Sunt incantati pentru ca nu sunt obligati sa vorbeasca foarte multa engleza (vezi primul punct).

- bicicletele si scuterele sunt tare la moda.

- femeile si barbatii mai in varsta sunt multa mai aranjati si mai bine imbracati decat cei de la noi. Nu am observat nicio diferenta majora la oamenii varsta noastra.

- cred ca sunt indragostiti de iPhone. Mi se pare ca 80% dintre cei care merg cu metroul au acest model de telefon.

- au in jur de 35 de zile libere pe an (aici sunt incluse si sarbatorile legale).

- ridica glasul destul de des, dar se potolesc repede. Asa cum mi-au zis si ei: "Delia, esti in Italia. Atunci cand vezi ca nu se rezolva ceva, cel mai bine e sa incepi sa te certi si apoi o sa vezi ca se rezolva".

- taxiul este extrem de scump.

Daca aveti intrebari, va raspund cu placere.

Va pup!

You Might Also Like

0 comentarii